Jul

Årets jul blev en trevlig tillställning med mysigt fika hos pappas tjej Karin, pajbak,kalle-anka,julmiddag,lite spelande, julkalendern och julklappar. Jag fick mig ett par örhängen och halsband av syrran som hon har gjort alldeles själv. Så duktig hon är! Jag fick även filmen Narnia (andra) av farfar , Lilla huset på prärien säsong 3, en kokbok och lite pengar från pappa. Efter julklapparna gick vi skilda vägar. Pappa och farfar ville se en film, syrran ville spela sitt nya the sims 2 fritid och jag såg lilla huset på prärien.  När morgonen väl grydde stod en katt framför min säng och jamade. Lilla Felix hade tydligen inte nöjt sig med den fina inlaggda laxen sedan julafton. Efter frukost kände jag hur trött jag var och vill bara ligga hela dan. Förmiddagen blev alltså framför tv:n tills syrran fick ut mig på en prommenad.  Det har blivit is på skogsplan men tack och lov så var det snö på den och ingen spade fanns i närheten. Jag behövde inte halka och slå mig i dag heller :) Jag förstår inte varför jag är så dålig på att åka skridsko. Jag menar jag kan ju dansa! Då borde jag ju kunna åka skridsko! Jag är verkligen hemskt dålig på det. Vet inte varför men jag vågar inte åka med båda fötterna för jag är så rädd för att ramla så jag släppar den ena foten efter mig istället för att lyfta på båda. Min högra fot är inte lika stadig som min vänstra. Jag har vrikat den ett antal gånger och det var också den som blev mest utsatt för skoskav på balen. Stackars lilla fot. Jag tror jag fick förklarningen där. Jag behöver bättre balans helt enkelt och en bättre högerfot för att åka skridsko bättre. vad köper man sånt ;)
Sedan när vi kom in blev det lite rester från gårdagen och inte alls långt efter det kom Karin och hon och pappa bar sig iväg ner till affären. Under tiden kollade jag och syrran på Narnia. Härlig film. Den gav mig en massa insperation till att skriva. Vi hann dock inte se hela filmen förens vi blev stoppade av Pappa och Karin som tyckte att vi skulle vara med spela spel. Det något som kallades för Rapparkalja där man ska gissa vad svåra ord betyder. Pappa och Karin var oslagbara i detta men jag var inte så dålig jag heller. Spelet gick nämligen till så att man skulle skriva upp vad man trodde att ordet betyder och helst ska det låta så orginellt som möjligt så de andra tror att det är rätt. Sedan läses allas svar upp av rappern och varje spelare får gissa vad som är rätt. Om någon gissar på det man har skrivit får man en poäng, gissar man på det rätta svaret som finns med i facit får man två poäng och har man skrivit det rätta svaret får man tre poäng.  Jag kom på några orgniella alternativ som många gissade på men ingen av dem var rätt men däremot kunde jag få dem att låta intelligenta så lite poäng fick jag i alla fall.
Sedan blev  det fortsättning med Narnia innan kvällens middag som bestod av en plankstek där Karin hade gjort min och syrrans med qournfileér. Riktigt mumsit.
Under hela dagen har jag varti trött så jag beslutade mig för att inte gå ut i dag även om jag hade planerat det. Syrran stack iväg själv till några kompisar. Hoppas att  hade det roligt. Jag hade det bra ändå. Med min insperation glödde pennan länge i skrivboken, farfar och jag såg på en serie från Oxford och nu sitter jag här.
I morgon skulle det egentligen ha blivit söderhamn men mamma och Olle blev magsjuka. Stackarna , kändes lite synd. Hade sett framemot att se mammas släkt igen. Kanske skulle ha  träffat mitt nya kusinbarn men det blev alltså inte av. Men det kanske bli längre framåt vi får se.
Så istället ska jag och syrran se klart på Narnia och sedan får vi se vad som händer resten av julhelgen men det blir nog hemma i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Angelika V

Så roligt och mysigt att fira jul med bara de närmaste detta år. Minns att ni brukade fara omkring en massa bland olika släktingar..



God fortsättning!

2008-12-29 @ 17:44:37
Postat av: Anna

mm det var skönt! Tack! God fortsättning på dej också!

2008-12-29 @ 20:14:15
URL: http://fantasyah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0