Ambitiös plugghäst eller bluffmakerska?

Det är lite jobbigt just när det gäller skolarbeterna. Jag tycker inte alls attjag lyckas lika bra som förr ,som om min inpseration till att prestera bra helt har försvunnit. Och vad beror det på?Jo för att jag helt enkelt inte har något mål längre utan svävar i ovetenhet om vad jag vill och vem jag är. Jag intresserar mig mer för människor , böcker, datorn, skrivandet och våra bästa år än skolarbeterna. De gör jag bara för att få dem gjorda och snabbt så att de är lättare ut ur världen. Kan det kallas ambitiöst? Knappast. Jag måste verkligen ta en paus för att kunna finna mig själv igen. Jag känner att jag inte alls har gjort det på riktigt länge. Jag vet inte alls vad jag har för känslor utan kan närsomhelst bli alldeles hestig för ingen ting eller också bli lycklig för ett ynka beröm. Varför får jag beröm så jämt och städnigt och varför är det så viktigt för mig att vara duktig hela tiden? Jag mår på topp när folk säger hur bra något är vare sig med mig eller det jag gör , är däremot något dåligt går allt ner och det känns som är värdelös och inte kan någonting. Så nu jag ska jag ta itur med en uppgift som jag borde ha lagt ner mer tid på. Har fått tillbaka den med en massa kommetater om att jag måste vara mera exakt i det jag menar för att göra mig förstådd. Jag måste lära mig att vara lite mera tydlig och sluta med att ta förgivet att alla hela tiden förstår vad jag talar om. 
Min största ovana som jag måste sluta med ibland är att jag går omkring till folk och säger att jag är duktig när jag inte alls är det eller när jag tar förgivet att jag helt enkelt är bäst. Jag är så himla egoisk och "självkär" att det nästan är hemskt. Jag ser mig själv som otroligt mallig ibland. Och en lurendrejare som ständigt ger en del stora förhoppningar som inte alls är sanna.


Något som däremot känns väldigt bra är sista lektioen i webbdesign som ägderum i dag. Det var mera som ett utvecklingssamtal där jag bara fick höra om hur bra jag är. Jag blev charmig och rörd över det och tänkte att jag kanske är lite ambitiös ändå! Betyget är inte bestämt än men jag passade på att fråga för jag vill alltid veta innan de kommer så att jag inte blir allt för nervös ;och svaret blev att allt jag hade gjort låg på en VG nivå och att jag förmodligen kommer inte få lägre än VG. Jag kände mig så otroligt stolt och insåg hur duktigt och bra jag hade gjort ifrån mig. Jag tror faktiskt att det är allra bäst för mig om jag inte funderar så mycket hur det kommer att bli utan bara gör saker och tar en dag i taget. 

Så där ja. Nu ska jag ta och gå på toaletten sedan ska jag ta itur med redigeringen till min sista historieuppgift. Hoppas den går vägen men det tror jag nog. Jag känner mig i alla väldigt pigg i dag(efter all coca cola minssan - fusk :P) och inte alls misslyckad!
Förvirring i all denna är inte lätt framför allt inte om man städngit som jag ska anlysera alla mina problem.
 Håll tillgodo kära läsare! 

Kommentarer
Postat av: Maria

Ta en sak i taget så går det bra! Jag uppfattar det inte som att du skryter med att du är duktig! Vad har du fått det ifrån?

/kram

Postat av: Anna

jag vet inte riktigt vad jag har fått det ifrån men ibland känns det som det-men tack då. Jag ska försöka ta en sak i taget! /kram!!

2008-12-03 @ 16:50:54
URL: http://fantasyah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0