Att vakna på fel sida....


Vaknade vissligen på fel sida idag och var för mesta dels sur och versig. Men på något sätt var detta en bra dag ändå. I historian ingick en uppgift om att granska en historisk film med den verkliga händelsen. Jag tänkte först på Anne Frank -the whole story men den filmen har jag sett otroligt många gånger och henne blev jag expert på nian och minns nästan allt fortfarande. Sedan på pappert till arbetet stod det andra filmer som förslag. Bland dem fanns titanic. Jag har sett den enast några få gånger. Mesta dels små delar av den och hela kanske en eller två. Hur som helst så gillade jag den inte då. Kanske var jag för liten för att förstå,men nu förstår jag inte varför jag inte gjorde det. Trots filmens något sega början var jag fångad som en fisk i sitt nät. Jag blev alldeles rör i varenda sekund. Hela historien var otroligt bra, skickliga skådelspelare och förstås mycket som stämde överens med den verkliga historien.

Sedan när filmen väl tog slut hade jag antecknat under dens gång och började att jämnföra med olika källor. Jag blev förstummad över hur mycket av filmen som var sant angåedne olyckan. Jag får se om jag orkar skriva själva rapporten i kvällen eller om jag väntar tills i morgon.

Tänk att vakna på fel sida kanske inte var så dumt i alla fall. Jag fick ju se en film som jag med gjälde kan lägga på min favoritlista.

För er som är intresserad av Titanic hänvisar jag till : www.titanicnorden.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0