Denna lilla pluggdag....

I dag har jag ägnat 4 timmars plugg åt Högskoleprovet. Det gick ganska så bra tack vare den nya boken som jag hade köpt. Men däremot så verkar det som om jag inte kan bryta mina system i logiskt tänkande. Jag övande bara på den delen i dag och fick bara fem rätt av 22 :( Så jag måste öva extra mycket på den delen.
I morgon ska jag fortsätta med ord, sen blir det digram och läsförståelse på engleska och svenska de kommande dagarna.  Min syster förstår inte varför jag ska göra högskoleprovet som ändå är så svårt- men vaddå? Bra för att det är svårt betyder det väl inte att det är omöjligt?

Sedan har jag haft Engelska i två och en halv timme. Mycket diskussioner i dag. Märkligt nog blev jag blyg och glömde bort det som egentligen kunde säga. Men ändå känns det rätt så naturligt att prata i alla fall men jag önskar att jag blev bättre på det.

och så har jag läst om Enväldets i ungefär en timme i dag också.


Det blir alltså sammanlagt omkring 7 timmars plugg på bara en dag! Min syster som tycker att jag pluggar för lite, och säger att det kommer att bli tio gånger värre på universitet. Hm. Studenter borde ha tid med annat än att bara plugga tycker jag. De måste ju kunna pusta ut ibland. Jag lär mig mycket bättre om jag tar mycket raster och ser till ha roligt undertiden än att gp omkring  med näsan i en bok hela dagarna.....:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0