Högskoleprovet

Vaknade vid sex i morse. Trött men ändå pigg( kan beskrivas trött-pigg). Dags för att göra sig klar. Pappa skulle komma vid halv åtta. Det blev  frukost med gröt och sedan bar det av till falun. Högskolan Dalarna var verkligen superfin. Så otroligt mysgt det kändes där. Provet höll i en lokal där vi bara var fem stycken. Jag hade vissligen anmält mig till specialprovet för dyslektiker men jag trodde att jag hade gjort fel med själva den detalijen med att få just provet specialliserat. Men så blev det. Jag fick endast lite längre tid på mig dock vilket var otroligt skönt. Det kändes otroligt skönt och lättnat. Även fast jag blev klar lite innan var det positvit för jag kunde kontrollera mina svar i lugn och ro. Under rasterna hade jag det extra roligt. Vissligen var det ensamt men däremot så var det kul att utforska skolan. nte så jätte stor men mysig. Den är ungefär som A- huset i högbergskolan gånger 2 och ungefär Tunet i rättvik gånger tre. I alla fall kändes det så men jag kanske har fel :P. Bibloteket var jätte stort. Säkert lika stort som stats bibloteket och då är det stort för att vara ett skolbiblotek- fast jag har ingen aning om hur stora de ska vara på högskolor. Där fanns även en utbildnings katalog som jag kollade igenom. Det verkade som en bra skola. Jag har bara haft något emot den. Inte för att jag har något emot falun. Nej då. Men däremot att skolan är så liten och att jag har varit i falun så mycket att det känns som ett andra hem. ( Min mamma har bott  i falun och sedan har jag varit där en massa gånger i barndomen och några gånger med Matilda) .  Därför känns det lite tråkigt med falun. Trots mitt dåliga lokal sinne vill jag se nytt och där med nya städer!

Vid lunchen tänkte jag värma maten i mikron. Men den fungerade inte. Då dök det upp en annan elev . Han sa hej men på en konstig delalekt. Jag sa hej och började blabla en massa på svenska om mikron och han stirrade frågande på mig. Då gick det upp för mig att han inte alls förstod av jag sa. Jag började helt under hinder att blabla på engelska. Han förstod och visade mig hur den fungerade. Konstigt nog var det inte allt så svårt men det var bara jag som inte kunde tänka till riktgt. Men men. Jag fick öva mig på engleska i alla fall. Tänk jag pratade grammtisk rätt med honom - fast hur länge pratade vi då - typ max 2 minuter. Men det var kul ändå.


Provet tog tillsist slut och det blev dags att komma hem. Jag tog bussen till borlänge och sedan kom pappa och hämtade mig där(väldigt dåliga förbilndelser mellan Ludvika och Borlänge på lördagar :P). Jag kände att jag kommer att sakna falun men vissligen kommer jag nog dit igen.

Väl hemma kollade jag igenom mina svar. Facit fanns redan på hemsidan. Jag vet inte vad jag fick för reslutat än men jag fick 41 rätt totalt och där av mest på ORD delen 12 stycken av 40. Tänk jag som trodde att det skulle gå sämst där men sämst gick det på Elf där jag fick 5  av 20rätt. Konstgt jag som tyckte att jag förstod alla texterna men antagligen måste jag öva på det också. Näst bäst var DTK till min stora förvåning. Där fick jag 9 rätt av 20, sedan var det NOG där jag fick 8 rätt. av 22 Som ni ser är detta väldigt medelmåttiga reslutat. Vissligen inte värdens bästa men samtidgt inte världens sämsta. När jag gjorde provet på prov i sommars fick jag nästan inget rätt alls och se nu hur det har förändras.

Kvällen fortsatte med våra bästa år och lite data. Och nu sitter jag här.

Ha en god fortsättning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0