Trött på skolan

Jag trodde faktiskt inte att jag var skoltrött längre när jag började på komvux men jag hade fel. Nu känns alla ämnen som tunga tegelstenar fyllda med arbeten som måste göras. I  själva skolan går det bra men däremot inte hemma bara ibland. Jag får ingen inpseration till uppgifterna utan bara ibland och när jag väl får det varar det inte länge. Skönt att det bara är sju veckor kvar. Men hinner jag med det. Kommer jag ens att få godkänt? Jo då det tror jag nog. Det känns så nu i alla fall. Ämnerna är roliga också men det känns ibland som om jag inte kan intressera mig tillräckligt för att prestera på topp. Det är jobbigt framför allt när man själv tycker att det inte går något bra. I morgon ska jag ha utvecklingssamtal om historian. Hoppas att det går bra. Jag skulle så gärna vilja ha VG där men går det inte att få så kanske jag ska ta och nöja mig med ett G. Vad blir det av i vår då om jag inte pluggar? Jo jag blir väl "hemmafru" och städar om jag inte får något jobb vilket värkar vara omöjligt. Tycker att det är svårt att söka jobb. Undra varför man inte lär sig det i skolan.
Nåja. I morgon måste jag vare sig jag gillar det eller inte redovisa om kvinno och barn historia. Det är intressesant och säkert kul men jag kommer nog att göra det jobbigt för mig i och med att jag inte har övat. Hoppas att det blir bättre i morgon. Gäller bara att ta en dag i taget!


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag ska börja läsa din blogg lite mera.

Dumt tycker jag oxå. Man borde att ett ämne som heter arbetslivet! Där borde det vara information om hur man söker arbte och vad det finns att söka och vad som krävs mm..

Du kanske ska bli lärare och införa det ämnet?

Det är en ide!

Ha en bra dag/natt

/kram

2008-11-08 @ 01:03:59
URL: http://www.mertobloggen.se/inredningsfreek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0