Vill skriva igen...

Jag hade så kul  i gotland. Det kändes så speceiellt att vara där och skriva. Alla där var så underbara och härliga. Det kändes verkligen som om jag hörde hemma där. Kursen tog dock slut för fort. Det skulle ha varit roligare med ett år. När jag väl tänker genom det hela skulle jag verkligen gå en skrivarlinje ett år för att utveckla mitt skrivande. Vad hände då med miljövetare? Och allt annat som jag inplanerat? Det får komma sen. Jag ska inte ha så bråttom med allt hela tiden. Utan jag gör det som känns någonlunda rätt för mig just i stunden. Att gå på komvux känns rätt just nu men jag vet inte alls vad jag ska göra i vår. Men jag vill inte ta för stora beslut utan bara göra såna saker som jag verkligen vet att jag vill göra. Jag ändrar mig hela tiden. Det känns egentligen hemskt och stackars er som läser denna blogg. Ni måste tro att jag är en förvirrad själ som inte alls vet något om sitt liv. Även om jag planerar allt, är otroligt noggrann med skolarbetet måste jag faktiskt erkänna hur vilsen jag kan känna mig ibland. Men ni får följa min förvirring i alla fall och det är ju alltid något!
Hur som helst så jag vill jag nog hellre läsa något kreativt i höst än att läsa en massa teori på ett naturvetenskapligt år.För det första så kommer jag nog vara trött efter en denna termin och sedan längtar jag efter att bara få skriva hela tiden och inte ägna mig åt något annat. Det fanns en annan författarkurs på halvtdistans i falun som jag tror att man kan börja i vår. Jag går nog på den först så får jag se om jag vill forsätta att gå en till skrivarkurs till hösten eller om jag tänker plugga den där basterminen i alla fall.
Jag tror inte att jag är redo för att åka på en spårkresa alldeles själv ännu utan jag måste ha bott hemmifrån ett tag känner jag och då tycker jag att det känns skönast att bo internat eller med någon och sedan kanske åka på spårkresa och sen utbilda mig till mljövetare om jag nu fortfarande vill bli det.

Men som sagt vad som helst kan hända. Men jag vet i alla fall en sak. Jag vill skriva igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0