Beslut

Har redan under mycket omständigheter beslutat mig att inte plugga i sommar. Av tre enkla själ. 1. Det är sommar och det betyder att man ska njuta av värmen! 2 . Om jag nu kommer in i Borås så kommer jag vara upptagen nog med att söka boende 3. Teatern - jag vill nog helst lägga ner det mesta på den just nu! Plus att jag verkligen ser frameot uppträdandet vi ska göra den sjätte juni.
Så hur intressant distans kursen än må vara så väntar jag med den till senare. 

Jag har också varit modig och vågat maila till en student som tidgare har läst samma utbildning som jag har sökt till. Hon skrev ett riktigt långt svar och det fick mig att tänka efter lite angående val om boende. Jag har ju bott i korridor förut ( rättvik) och funderar därför på att stasta på en lägenhet istället. En lägenhet som är mer min egen där jag kan känna mig trygg och plugga ifred. Men dock vill jag helst ha en nära högskolan. Det finns även en del i kårhuset så det ska jag  ta och kolla upp. Men om jag hittar ett boende utanför staden spelar det inte så stor roll eftersom studenterna tycks bo utspritt i staden eftersom  den inte är en "riktig" studentstad utan mera en stad med studenter lite mer utspritt. Så jag får väl ha tur helt enkelt om jag bor i närheten där en del har samma utbildning. Hoppas att jag kommer att trivas bara men det tror jag nog.


Gääsp ska dra mig till sängs  nu. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0