Statist?

Jag har börjat att bli implusiv igen. Med andra är jag på god väg att bli den jag var innan jag blev rädd och osäker. Äntligen :)Den oplanerade handlingen jag har utfört är att tävla om en statist roll i fortsättningen på Twilight. Man behövde bara svara på några frågor ( om twilight) och visp så är man med i leken. Filmen kommer att spelas in i Italien och allt betalas åt vinnaren som också får boende för de tre dagar som de är med. Ganska så lite med andra ord men det är ju bara ett statist jobb. Däremot ska det bli spännade att vara med i tv. Men det inte alls säkert att jag vinner eftersom det är säkert flera andra som tvälar och bara en kan vinna. Det skulle emellertid vara hätfitgt om jag vann! Dessutom krokar detta inte med teatern eftersom jag kommer då att åka den 25 maj och vara tillbaka den 28 så det är ju väldigt bra! Och ännu en fördel med det hela är man får betalt - kom inte ihåg hur mycket men något i alla fall. Så det ska nog bli kul! Brukar aldrig vinna sådana här saker men någon gång ska väl vara den första?


För övrigt i dag så har jag haft det väldigt tråkigt:( Har inte alls kommit på något att göra. Allt har känns trisit. Till och med att skriva så jag får väl se vad jag hittar på att fylla kvällen med. Och nästa dag också. Det verkar som om ingen vill ha mig som anställd. Vad är det för kränsa människor?


På tal om teater så går det väldigt bra på den just nu. Jag kan alla mina repilker( inte för att det är många men några stycken) utantill och får till det mesta vid övingarna. Det är så kul med teater att jag planerar att gå med i annan grupp när jag flyttar till Borås sedan. Jag tänkte att jag kanske kunde ha både jobbet som bibliotekare och teatern som fritid sysslesättning. Skrivandet får jag heller inte glömma. Därför tänker jag stasa på alla tre. Med andra ord lyckas jag att bli tre yrken då: Bibliotekarie, Skådespelare och författare. Men jag får heller inte glömma min indentet som Djurvårdare. Då blir det fyra! Däremot känns det inte riktigt som om det är det rätta yrket för mig. Men när jag har fått ihop pengar tänker jag göra en volontärresa och åka och hjälpa något djur i fara. För det känns vikgit för mig och då är ju bra att jag ser till att göra det.
Med all denna planerning kanske ni tror att jag vill leva hela mitt liv själv men så är det inte. Jag vill finna en partner och skaffa en familj och jag tänker inte se det som ett hinder för att uppfylla mina drömmar. Utan snarare som sällskap som är otroligt viktigt för mig har jag märkt. När jag är ensam filosoferar jag om allt och tänkandet går i överdrift. När jag är med andra har jag roligt och lever mycket mer. Vilket jag vill göra oftare. Därför mår jag nog bättre med människor runt omkring mig!

Oj då det var ju meningen att det skulle bli ett kort litet inlägg så att pappa kunde få ha den andra datorn ( jag måste ha min bärbara i en internetkabel från den andra datorn) och fixa något viktigt. Men jag har nog fått det jag ville ha sagt för den här gången!

Ha det!


Kommentarer
Postat av: Angelika V.

Ja, viktigt att tänka positivt, annars kommer man ingenstans :)

Lycka till!

2009-04-28 @ 22:13:40
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/
Postat av: Anna

Just precis! Tack!

2009-04-29 @ 11:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0