Funderingar

Efter att ha fått yttliggare en nekning av jobbansökningar börjar jag nog inse det faktum att jag inte kommer att några jobb i sommar. Vad ska jag då göra? Har ju teatern i alla fall men det tjänar jag inga pengar på. Pappa tipsar om att jag kan plugga en sommarkurs på högskolenivå så jag får öva mig lite fram till hösten och samtidgt få studiebidrag men just nu vet jag inte rikigt. Har bara hittat en intressant kurs ännu på distans och den verkar vara rätt så svår men samtidgt ger den en del fördelar till senare med tanke på dess tentamen. Men jag vet inte riktigt hur jag vill göra ännu. Jag måste fundera lite till. Kursen som jag har funderat på heter i alla fall Harry Potter och hans världar och går på distans från xäxjö universitet. I Borås fanns det bara engelska som verkade intressant men det fanns inte på distans. Men jag ska kolla upp lite mer innan jag bestämmer mig. Däremot verkar det som om det är bråttom till dessa kurser så jag får väl bestämma mig fort med andra ord.

I övrigt så var jag till biblioteket i dag. Läste ut en hel bok på 80 sidor. Och i går läste jag en bok på 180 under bara en kväll:) Jag som annars brukar läsa så sakta men det betyder nog att min läsförmåga har förbättras vilket är till stor hjälp när man ska börja plugga sedan.

Planerar på att göra något helt annat nu. Kanske ta en cykeltur? Det är ju fint väder :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0