Härligt med vår!

Det är så underbart väder. Livet leker i stort sätt och snart är det sommar. Jag tycker att detta år faktiskt har gått riktigt fort ändå. Trots mina dagar utan jobb. Jag har skrivit som aldrig förut (mer om det min andra blogg) och har funderat mycket om högskolan. Under denna vecka har jag läst återigen igenom all information ( jag tror att jag börjar kunna det utantill) och kollat omkring på boende. Jag har mest problemet att bestämma mig för hur jag egentligen vill bo. Jag är ju inte alls kräsen utan kan ju bo i stort sätt vart som helst. Men när jag tänker efter vill jag nog bo nära skolan. (Undra om jag sagt det här förut) men ändå gärna i egen lägenhet.  Så jag tänker nog försöka hitta boende i centrum med andra ord. Och om jag inte trivs så kan jag nog alltid flytta. Det skönaste med att flytta hemmifrån är att jag får lov att klara mig själv helt och hållet. Även om pappa tror att jag kan det känns det skönare att verkliga göra det och känna att man kan det. Jag vet inte varför men på någotvis har jag rätt så bråttom med att bli vuxen. Fast inte helt vuxen. Jag kommer alltid älska att läsa ungdomsböcker och se disneyfilmer, Harry Potter , Sailor Moon - fast vem säger att man måste släppa taget om sådant bara för är vuxen? Jag tycker inte det i alla fall. Man ska få gilla det man vill hur länge som helst.

I dag är det Valborg föresten. Ska ut till min kompis Cecilia i Lernbo. Ska bli kul!
Vad gör ni andra på valborg då?

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0