Tankar och förkylning

Hej på er! I går var ledig och tillbringade i stort sätt hela dagen framför datorn vilket inte alls är så bra egentligen men jag hade det bra. Såg på filmer och funderade lite på utbildning till senare. Jag är vissligen en utbildad djurvårdare men för det första är det svårt att hitta jobb inom det och för det andra har jag varit osäker på om det verkligen vill det. Har också fuinderat på att bli resledare men eftersom jag inte vill att jobbet ska bli mitt liv och en resledare ska vara framåt mot alla främlingar vilket jag inte är så det blir nog inte. I London slåg det nog mig mest. Jag älskade att gå omkring på europas störtsa bokhandel och skulle verkligen vilja jobba med böcker. Plus att jag gillar att informera också. Därför låter yrket bibliotekarie intressant. Den utbidlngen jag har funderar mest på finns i Borås och verkar vara vädlgit bra. Det ska bli spännade att flytta även om det är så långt bort men jag har alltid funnit det positvit att flytta till mina studier. Hemse och Rättvik var ju bra så då borde Borås vara det också:)


Över till lite annat så har jag verkligen haft lite väl mycket idéer på sistone till mina böcker. Jag skriver nästan varje dag och har skrivit klart yttliggare ett manus till bok nummer två i serien. De flesta idéerna kom faktiskt i London så då vet jag det. Om jag någon gång skulle få skrivkramp så ska jag åka dit igen :) hihi.

Eftersom jag väldigt gärna vill komma in i Borås tänker jag göra högskoleprovet igen. Även om jag tror att mitt snitt räcker till så är det ju alltid bra att göra miljögheten lite större, Den här gången har jag awnmält mig två månader innan så jag har lite mer tid på mig  att förbreda mig och nu har jag ju gjort det förut. Dessutom om det går dåligt så kan jag alltid använda det gamla relsultaet eftersom att det bästa alltid gäller.

I dag tänker jag nog inte sitta och vid datorn hela dagen. Jag tänker istället vila bort förkylnigen, plugga lite på höskoleprovet och skriva lite. Kanske gå ut lite men det ser så kallt ut. jag tror att jag vill ha vår snart!

Ha det gött!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0