Det känns lugnt...

När jag gick i skolan speciellt högstaidet och gymansiet  oroade jag mej alltid innan stora prov och kunde nästintill inte somna, läste på innan själva provet och när provet gjordes var pulsen alltid på högnivå. Kort sagt gillade jag inte prov helt enkelt. Det var mycket bättre arbeten då man fick ta mer tid på sig och göra det hemma på sitt sätt. Kanske ta pauser eller liknade. Märkligt nog känns det inte så farligt inför högskoleprovet. Förra året var jag väldigt nervös och det gick ju så där. Nu när jag vet hur det går till blir det nog inte lika nervöst. Fast jag skulle nog ha övat lite mer. Torts det känns det inte oroligt utan rätt så ok. Jag har haft svårt för att oroa mig för saker nuförtiden och svårt för att hesta upp mig. Det är som en lugnbarriär tas över mig och det känns så skönt. Jag känner mig nästan aldrig stressad och är helt enkelt lugn. Undra vad som har hänt och förändras så mycket sen  förra året? Hjälpte det att vara hemma en vår och inte plugga? Nåja. Att vara borta från studierna så länge fick mig att inse hur mycket jag saknar det. Men till höst blir det nog plugg igen. 

 På tal om att ha något att göra så ska jag jobba  på Håksberg (för andra gången) i morgon. Om det hade varit förra året hade jag fått panik och tänkt att jag måste plugga , men nu känndes det ok. Efter övningen som jag gjort de senaste veckorna känns det hyftsat bra. Om det går dåligt så har jag ju det gamla reslutatet kvar ändå så jag har ju inget att förlora på det sättet!

Nu ska jag öva lite mer på digram och engelska med lite varm choklad och sedan ska jag försöka att somna tidigt. Ska upp 6 i morgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0