Ett ultimatum

Jag vaknade upp med nageltrån i morse. Men jag är ändå rätt så pigg och glad. Teatern var verkligen kul i går och kände så bra på någotvis. Människorna där är så trevliga , glada och målvetna. En del av dem välkomnar mej verkligen och vill gärna att jag ska fortsätta med teatern i höst eller kanske till nästa år. "Hjälp"tänker jag" Jag som funderar på att söka in till Borås i höst -hur blir det här?" Det är bara det att det verkar vara så kul med teater och jag vill verkligen sluta vara så blyg och bli mera påflugen och trevlig vilket jag är säker på att jag kan bli genom teatern. Men detta betyder inte att jag har bestämt mej än. Utan snarare att jag ställs för ett ultimatum. Ska jag välja bort teatern eller ska jag vänta med att söka in till Borås? Jag har ju även haft funderningar på att läsa utomlands en termin ( som utbytesår)och då är det nog bättre om jag försöker att förbättra min egenlska , kanske gå nästa termin på högskolan Dalarna och läsa englesk kommkation och uppstats skrivning och sedan göra en språkresa till england på våren. På så vis kan jag i alla fall stanna kvar på hösten på teatern( det går nog bra att pendla till Falun ,så farligt är det nog inte) och lite på våren. Men det bero på om jag trivs på teatern eller ej först och främst.  Engelskan som jag såg fanns på Högskolan Dalarna är faktiskt ett förberande till senare högskolestuider vilket är bra för mej för jag vill förbreda mej för studierna. Ett annat som är posivit med det är att jag kommer nog (för hoppningsvis) att jobba under tiden och då har jag ju lite mer pengar till flytten senare och kanske inte behöver ta så mycket studielån till Borås om jag nu söker det nästa år. Men jag ska inte se detta som ett livsval utan om jag verkligen tycker om teatern och tycker det är värt för att stanna lite extra i Ludvika så får det bli så och om om inte så är flyttar jag väl till Borås. Därför eftersom jag inte kan bestämma mej tänker jag söka in till både Borås och en engelsk termin i Falun så får jag hur jag bestämmer mej sedan hur gör sen när jag kommer in.
Jag ändrar mej mycket i mitt liv och funderar mycket men just nu är det slut funderat för i dag har jag bestämt. Nu tänker jag duscha och sedan sätta i gång och städa ( undra vart all energi kommer ifrån - jag som körde slut på mej i går).
Ha det!


Kommentarer
Postat av: Angelika V.

Låter bra det, att läsa lite engelska först, för det kan bli engelsk litteratur sen när man studerar på högskola/universitet.

Sen är det ju bra att inte ha för bråttom här i livet, utan tänka igenom vad man vill några gånger. Sen om man är helt 100 % säker på nånting så är det ju givetvis inte fel att vara lite impulsiv ;)

2009-03-13 @ 12:08:50
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0