Måndag

Jag tror faktiskt att jag aldrig har haft den rubriken förut ;) Det har nog bara varit fredag. Undra varför jag alltid ser fredagar så speceilla? De är ju inte nå märkvärdiga egentligen. De är ju precis likadana som andra dagar. När jag var liten tyckte jag allra bäst om fredagar och tyckte att de skulle vara prefekta dagar. Prefekta dagar då det aldrig gick något fel och framför allt då det inte regnade. Ibland kunde jag till och med säga " Det kommer inte att regna i dag för det är fredag!" Fånigt men sant! ;)
Nu är alltså måndag och inte fredag. Den här dagen har väl varit sådär. Lite små tråkig eftersom jag inte har gjort så mycket. Jag har mest sutit framför datorn och kollat på Sailor Moon. (Har hittat alla 200 avsnitt på japanska  , med engelsk text,så jag nu kan jag kolla på alla jag har missat)  Sedan har jag handlat lite impulsivt också . Det var nämligen så att jag var inne på min "framtida skola" s hemsida (www.hb.se - Högskolan i Borås :P) och såg att skolan hade studiebesök varje onsdag fram till den fjärde april. För egen gång skull funderade jag inte ett dugg på den utan jag bestämde mej för att åka dit redan nu på onsdag. Vissligen skulle det bli tio timmar (fram och tillbaka)s tågresa men strunt samma. Jag hade ju min bariga bok att läsa och så kan jag ladda mobilen med musik så jag skulle nog inte få så tråkigt. Så jag vaknade ivrigt i morse för jag ville beställa tågbiljetter och förbreda mej. (Vet inte varför men jag  älskar att förbreda mej och göra listor och innehållsförteckningar. Gör det jämt när jag har tråkigt. ;) )

Så när jag var ner till tågstationen fick jag reda på att det kostade  omkring åttahundra kronor för resan - och jag som precis hade fått min lön och vill spara den! Jag började fundera om det verkligen var värt det och blev lite sur över att jag  inte hade mer pengar! Sedan ringde jag till pappa och vi löste det så vi skulle åka till Borås tillsamans om två veckor på en fredag istället. Det kändes mycket bättre. För då behövde vi inte hålla på att stressa så med tåg. Dessutom hittar jag aldrig i stora städer utan att ha någon med mej så på det sättet blev mycket bättre. Så då får jag både en gratis resa och ett resesällskap. Jag har alltid och kommer förmodligen alltid att komma bra överens med mina föräldrar. Det är faktiskt riktigt skönt :)

Resten av dagen har det inte hänt så mycket och jag har bestämt mej för att snart hoppa i säng och läsa min bok. Den boken som jag läser nu är verkligen jätte bra. Jag fungerar på att skriva om den senare för jag rekomenderar den verkligen.


Kommentarer
Postat av: Angelika V

Roligt att du funderar på Borås!

Tänkte också gå biblioteksutbildning där, men eftersom jag inte kan flytta dit får jag läsa på distans istället.



Hihi, har också alla Sailor Moon avsnitt :P

2009-03-04 @ 22:28:33
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0