Presterar bra under stress?

Jag tror att jag är helt bakom flötet när det gäller pluggning just nu. Fast det är inte så konstigt egentligen. Här har man inte pluggat riktigt på nästan tre måndader och små pluggade lite till högskoleprovet bara några dagar innan och då är det ju inte så konstigt att man misslyckas. Ändå kändes det så bra när jag gjorde det. Jag var inte ett dugg stressad, träffade en trevlig tjej som jag åt lunch och åkte buss med och har haft en bra sjävkänsla. Eftersom jag känslomässigt mådde bättre trodde jag att det gick bättre också än förra gången då jag var osäker och stressad. Där misstog jag mig. Jag klarade mig mycket bättre när jag var stressad och osäker. Presterar jag bättre under stress? I så fall måste jag få tillbaka den, för jag vet inte när jag kände mig stressad senast, fast jag vill inte ha tillbaka den. Jag älskar att ta det så lungt men samtidigt kanske jag inte vaknar och tar saker på allvar. Ibland känns det inte som om jag gör det nuförtiden.Å andra sidan är högskoleprovet svår och mitt förra reslutat var ju inte på top heller men bättre än nu i alla fall. Men jag fick faktiskt bättre på den engelska delen i alla fall. Lika med svenska texterna så då har jag blivit bättre på läsförståelse i alla fall.  Nåja nu är det i vilket fall som helst över och jag kan vila från pluggandet.  Nu är det gjort i alla fall.


I går gick det bra att jobba föresten och även fast jag är trött känner jag mig glad och utvilad. Som sagt jag klarade vissligen inte provet så som jag ville men jag mår i alla fall bra och det är det viktiga.


Kommentarer
Postat av: Angelika V.

Skönt att du har det bakom dig iaf :)



Ja, men jag tror nog att många prestrerar bättre under press, det brukar jag göra iaf, men man ska ändå försöka att inte få för mycket av den varan.

Ta det lugnt!

2009-03-30 @ 12:56:39
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0