Boende

Jag har under en tid funderar rätt så mycket på hur jag vil bo när jag flyttar till Borås och kommit fram till en sak. Jag vill helst ordna det mesta själv när jag fixar boende så att jag lär mig. Eftersom jag har bott på internat förut har jag egentligen inget emot att bo i korridor. Men en egen lägenhet skulle inte vara helt fel det heller. Bara det är central så för jag vill inte åka buss varje morgon till skolan eller ha långt därifrån från början. Jag vill först och främst trivas där och lära känna staden och det gör jag nog bäst om jag bor lite mer närmare skolan. Man kunde bo i kårhuset också ,i lägenheter. Det lät intressant men tydligen kan man inte söka det förän man har blivit antagen. Jag fattar inte hur de tänker. Jag menar hur ska man då hinna? Däremot har jag varit inne på studenlya och lagt upp intressemarkeringar på en del studentlägenheter plus anöskt om ett korridorsboende och lagt ut en annos som bostads sökande så jag jag ändå sökt en del annat. Verkar dock inte som om något nappar. Eller ska man kanske ringa till dem man har sökt till? Det känns ibland svårt och nästintill läskigt men samtidigt spännade. Ändå har jag inte riktigt kommit in i " jag ska flytta" känslan utan den är långt borta. Den kommer nog om ett tag när det är som närmast. Men om jag nu inte hittar någon lägenhet innan termien börjar så finns det ändå en möjlighet att få bostad. Man behöver då bara ringa till borås bostäder och så fixar det ett tillfälligt boende tills man hittar ett eget. Men då är det ju förutsatt att man har sökt efter annat och inte fått något. Och eftersom jag tänker bli ännu mer aktiv nu så kommer det nog att ordna sig för mig i alla fall.
Sedan har jag bestämt mig för att om jag inte trvis där jag bor eller om jag vill ha en större lägenhet tänker jag spara pengar där jag sedan bor och köpa eller hyra en ny lägenhet, återigen själv för jag vill inte ha den där känslan att " Äh pappa fixar det" eller liknade. Jag vill klara mig själv! Jag vill vara vuxen!

Under denna vår har jag inte varit riktigt vaken. Jag har varit lat och slö och inte riktigt hängt med på vad som händer i det verkliga livet. Men under denna måndad har jag varit närvarande till 100% och jag har insett hur snabbt tiden egentligen går. Snart är det sommar vilket betyder att teatern uppträder :), det blir min sista sommar hemma i Ludvika och innan jag vet ordet av är det juli och antagnings beskedet kommer till eposten.
Tänk om jag inte kommer in! Nåja då har jag i alla fall en termin på högskolan Dalarna att se framemot. Där jag har sökt förbredelse Engelska och Litteraturvetenskap. Blir nog också kul och så får jag söka in nästa år igen då. Hoppas bara att  jag inte blir för deppig över att inte komma in. Det får jag inte bli för jag har haft så lätt för att bli deppig den senaste tiden och då går allt annat dåligt också och det orkar jag inte med.

Kommentarer
Postat av: María

öö? du är ju vuxen även om pappa hjäper dig med lägenheten! Pappa barta köpte den till mig. jag betalar fortfarande hyra och mat. Desutom betalar jag tillbaka det ha köpte lägenheten för varje månad!!!

Så kom inte å säg att du inte är vuxen!

Postat av: Anna

Jag menade inte att du inte är vuxen det är bara det att jag inte känner mig riktigt vuxen ännu men kommer nog att göra det om jag börjar ta hand om mig själv och därför tror jag att skaffa ny bostad själv är en bra början.

2009-05-12 @ 00:14:44
URL: http://fantasyah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0