Omtyckt

Känslan av att vara fri och glömma bort allt annat när man prata med andra den känslan upplevde jag i när jag vi Rättvik. Matilda hade av glömt en sak som skulle dit som jag av misstag hade fått med mig hem så jag åkte dit och lämnade den. Där passade jag även på att hälsa på gamla lärare som blev väldigt glada över att se mig och tyckte att jag hade valt helt rätt när jag sa att jag skulle bli bibliotekarie. Det kändes otroligt kul att vara i Rättvik igen. Fast lite konstigt också. Det var fört nästan dels hemskt att gå omkring där utan att man egentligen hörde till där så att säga men samtidgt var det kul att se allt igen - det var sig likt det mesta med både djuren och byggdaen :). Jag träffade även två bekanta från skolan , en från medeltidsdansen som jag kom jätte bra överens med förut men vi hann inte prata meda varan utan det blev bara ett glatt "hej" men jag får väl maila henne , och sedan träffade jag en från djurvårdsklassen under min. Lika trevlig som alltid och vi satt och pratade riktigt länge. Sist men inte minst gick jag till Centrum och kollade lite där. Såg en skobutik och kom på att min kompis och Kvailjer Anders ´som jag inte har hört av på jätte länge - vi tappade kontaken efter gymnasiet , - mamma jobbade där så jag frågade efter Anders och fick hans mobil nummer. Ringde honom sedan när jag kom hem. Han blev jätte glad över att höra mig och jag kände mig fri och lycklig återigen. När jag åkte hem från Rättvik kände jag mig riktigt lycklig. Tänk att lärarna blev så glada över att se mig igen och att det bara var för att jag var jag helt enkelt. Ibland tar jag förgivet att jag måste vara någon annan för att bli omtyckt när det faktiskt är tvärtom. Så fort jag är mig själv fixar det mesta sig och jag känner mig så himla avslappnad och glad!
De var också otroligt vackert i Rättvik och jag kommer alltid att älska den staden och framför allt gymnasiet. När jag var där passade jag även på att ta lite bilder så de finns nu utlagda på bildaggboken. 
Dagen i dag blev mycket lyckad med andra ord och jag känner mig härlig och glad. Tänk att man är så omtyckt och omtalad i alla fall. :) Det är så underbart! 


Kommentarer
Postat av: Emilia

Härligt, gumman!:)

2009-05-07 @ 22:53:00
Postat av: Anna

Rättvik kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta!

2009-05-12 @ 00:15:43
URL: http://fantasyah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0